Dersin Adı | Mimari Tasarım I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 201 | Güz | 1 | 8 | 5 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | 1. yıl mimari tasarım program şunları amaçlar: Öğrencilerin pasif bilgi edinici durumundan eleştirel ve yapıcı düşünme moduna geçmesini sağlamak.deneyimleme, analiz ve sentezin rolüne değer katacak yaklaşımları teşvik etmek. Öğrencilere komplike tasarım önerilerini algılama, geliştirme ve iletmeyi sağlayacak bilgi ve yetileri kazandırmak. Eleştirel düşünceyi desteklemek; araştırma yoluyla tasarımı güçlendirecek yaklaşımları geliştirmek; tarihsel öncül örnekler yoluyla tasarım sürecini zenginleştirmek. Tasarım fikirlerini araştırmak, geliştirmek ve iletmek üzere çizim, reprezantasyon, bilgisayar destekli tasarım ve dijital modelleme ve fabrikasyon gibi geleneksel araçlarını kullanmayı göstermek, Tasarım fikirlerini sözlü, yazılı ve grafik biçimlerde ifade etmek, sunmak ve tartışmak.Tasarım sürecini zenginleştirmek üzere araştırma, analiz ve tekrarlama süreçlerini kullanmak. Mimarlığı formal kompozisyon, deneyim, fonksiyon, strüktür, malzeme, konstrüksiyon ve bağlam gibi bir takım temel konulara fiziksel bir yanıt olarak anlayıp uygulamak. Mimari tasarım fikirlerine uygun araştırma ve reprezantasyon tekniklerini anlayıp uygulamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | ARCH 201 dersi tasarım keşfi ve sürecine odaklanan mimari form ve mekan yapım temellerinin stüdyo ortamında araştırılmasıdır. ARCH 201, mimari tasarımdaki formun klasik kaynaklarına odaklanır. Tasarım bir saatlik konferens dersine sahip stüdyo formatında öğretilir; bireysel çalışmalar ders eğitmenlerinin desteğiyle ve sınıf arkadaşlarıyla iş birliği içinde yürütülür. Tasarım pratiği aslolan, gerekli olan, münkün olan ve arzulanan arasındaki bir dizi anlaşmaları kapsar. Geçici ve pratik olarak, içinde yaşadığımız dünyayı soyutlayacağı gibi, sonucunda etik olarak her zaman bu dünyayla ilgilidir. Tasarım fikirleri doğrulamak, çelişmek ve sonucunda test etmek amacıyla her zaman bu dünyayla ilişkilendirilir – mimarlar fikirlerini yapı, form, mekan, kullanım, fonksiyon gibi karmaşık sorunlar karşısında test ederler. Tasarım fikirlerini test etmenin en gerekli yolu çizim ve diyagramlarla ilişki içinde fiziksel modelleri kullanmaktır. Özellikle, fiziksel model yapmak ve kullanma iddiası stüdyoda başarılı olmak için gereklidir. Gelenksel ve dijital de dahil olmak üzere çeşitli araçlar tasarım konseptleri ve eğilimlerini keşfetmenin ve iletmenin ayrılmaz bir bütünü olacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Atölye Çalışması | Maket Yapımı |
2 | Atölye Çalışması | Maket Yapımı |
3 | Atölye Çalışması | Çizim ve Teslim |
4 | Proje 1 | Ortografik Çizim |
5 | Proje 1 | Maket Yapımı |
6 | Proje 1 | Kesit Perspektif Çizimi |
7 | Proje 1 | Mimari Analizler |
8 | Proje 2 | Kullanıcı Araştırma |
9 | Proje 2 | Yerleşim Planı Çizimi |
10 | Proje 2 | Maket Yapımı |
11 | Proje 2 | Ortografik Çizim |
12 | Proje 2 | Ara Jüri |
13 | Proje 2 | Aksonometrik Çizim |
14 | Proje 2 | Cephe Çizimi |
15 | Proje 2 | Final Teslimi Hazırlık |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Required Reading Material:* Ching, F.D.K., Architecture: Form, Space, and Order, John Wiley & Sons, New York, 1996. * Neufert, E., Architects’ Data, Oxford, Blackwell Publishing, 1983.* Tutt, P. and D. Adler, eds., New Metric Handbook, Butterworth Architecture, London and others, 1988.* Ching, F.D.K., Chapter 10: Diagraming, in Design Drawing, John Wiley & Sons Inc, NY, 1998* Criss B Mills, Chapter 1: START: Equipments, Materials and Model Types, in Designing with Models, John Wiley & Sons Inc, NY, 2000* Crower, N. & Laseau, P., Introduction, in Visual Notes for Architects & Designers, John Wiley & Sons Inc, NY, 1984* Crower, N. & Laseau, P., Notebook Entries, in Visual Notes for Architects & Designers, John Wiley & Sons Inc, NY, 1984 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Recommended Reference Sources:* Bayram, A., Dictionary of Technical Terms: EnglishTurkish, TurkishEnglish, Fono, Istanbul, 1998.* Ching, F.D.K., Architectural Graphics, John Wiley & Sons, New York, 2003.* Ching, F.D.K., A Visual Dictionary of Architecture, John Wiley & Sons, New York, 1995.* Hasol, D., Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, YEM, 2002.* Öke, A., A Short Thesaurus and Vocabulary of Architectural Terms for Design Studio, Literatur, 2005.* Porter, T., Archispeak: An Illustrated Guide to Architectural Terms, Spon Press, London, New York, 2006.* Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, Chapman & Hall, London, 1959. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 85 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 9 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 241 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest